Lanes & Planes partners with accommodation platform Katanox

German travel management company Lanes & Planes has partnered with Katanox, a travel accommodation distribution and fintech platform.
Lanes & Planes partners with accommodation platform Katanox

The partnership means Lanes & Planes will be able to connect directly with accommodation providers across Katanox’s platform and benefit from commission reconciliation and the ability to receive net payouts.

Lanes & Planes was founded in 2017 and is a fully digital travel and expense management solution. It was ranked the 16th largest TMC in Germany in BTN Europe’s Leading TMCs report last year, and works with companies across a range of sectors including financial and professional services, hospitality, tourism and catering, information technology, manufacturing, retail and utilities.

Last autumn the company secured $35 million in Series B funding, led by Smash Capital, Battery Ventures and Coparion.

Katanox is a travel accommodation distribution and fintech platform that facilitates the distribution of travel accommodation inventory and payments.

Veit Blumschein, CEO and co-founder of Lanes & Planes said: “Many say such things with hyperbole, but I truly mean it when I say Katanox are real game-changers and are making a real and necessary difference within the hospitality industry.”

Lanes & Planes ist die erste Travel- & Beleg-Management-Plattform, die sämtliche Kontaktpunkte einer Geschäftsreise in einer Anwendung vereint: Von der Suche nach dem optimalen Reiseweg über die Wahl des Verkehrsmittels bis hin zur Spesenabrechnung deckt Lanes & Planes den kompletten Buchungs- und Abrechnungskreislauf klassischer Geschäftsreisen sowie Spesen und Auslagen jeglicher Art ab – und senkt die Kosten für Unternehmen damit um bis zu 30 Prozent. Heute nutzen Lanes & Planes über 1000 Unternehmen aller Branchen vor allem in Deutschland, darunter Edding, Enpal und Personio.

Original-Artikel erschienen am 17.01.2024 auf www.businesstravelnewseurope.com

getpress GmbH
Ida Dahlem

Online- oder Präsenzmeetings: Wann funktioniert welches Format?

Online- oder Präsenzmeetings: Wann funktioniert welches Format?

Wann vor Ort treffen, wann online? Wir stellen Stärken und Schwächen der Meetingformate vor. Jetzt lesen und klüger planen.
CO2-Fußabdruck von Unternehmen: 10 effektive Maßnahmen, um Emissionen zu senken

CO2-Fußabdruck von Unternehmen: 10 effektive Maßnahmen, um Emissionen zu senken

Unternehmen, die ihren CO2-Fußabdruck senken möchten, sollten ihr Travel Management in den Blick nehmen. Best Practices & CO2-Rechner.
Die 7 besten Städte für eine Workation in Europa

Die 7 besten Städte für eine Workation in Europa

Wie finden Sie die richtige Workation-Destination? Diese europäischen Städte haben die Herzen von Remote-Arbeitern erobert!…